Seksismi myy, mut me ei osteta

Yhdysvaltalainen mediaa monitoroiva järjestö Women’s Media Center julkaisi perjantaina videon ja nettiadressin, joilla vastustetaan seksismiä mediassa.

WMC:n kampanjan taustalla on Hillary Clintonin presidentinvaalikampanjasta virinnyt keskustelu (siis hei, ei se Clintonin tappio sukupuolesta johdu, se nyt on vaan niin last season!). Tapa, jolla Clintonia on mediassa käsitelty tuntuu suomalaisesta perspektiivistä järjettömältä. Mutta johtuuko se vain havainnollistavien tai paremminkin kokoavien esimerkkien puutteesta?

Mediaa sukupuoli- ja tasa-arvonäkökulmasta valvovia järjestöjä on jo Ruotsissa. Milloin sellainen aloittaisi Suomessa?

Shakesville

Mainokset

0 Responses to “Seksismi myy, mut me ei osteta”



  1. Jätä kommentti

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s




Kategoriat


%d bloggers like this: